Bezpečnostní expert Sammy Kamkar totiž vytvořil univerzální dálkový ovladač, který je schopen po menším triku otevřít většinu aut a garáží. Jak je to možné?
Samotný princip odemykání aut zní na první pohled bezpečně. Pokaždé když stiskneme tlačítko na klíčích, zařízení vyšle rádiový šifrovaný signál, který je v autě vyhodnocen a (ne)provede se příslušná akce. Signál je navíc pokaždé jiný, takže jak by to mohl někdo zneužít. Nicméně Kamkar na to šel od lesa a vyrobil zařízení, které celý proces dokáže snadno hacknout.
Malý přístroj, který se umístí do blízkosti auta nebo garáže, umí odchytit a zablokovat signál putující z klíčů do auta/ garáže. Signál se uloží a následně se dá použít pro otevření auta. V praxi z pohledu vlastníka auta by to vypadalo jen jako pouhé špatné stisknutí tlačítka. Přichází k autu, použije ovladač (zařízení signál blokuje a ukládá do paměti), nic se neděje, tiskne ovladač podruhé a auto se odemyká. To se může stát a stává běžně.
Poté může útočník použít uložený signál k otevření auta, případně i odjezdu, pokud se dá dané auto nastartovat bezdrátově. Kamkar zařízení úspěšně vyzkoušel v reálu na autech různých výrobců – Nissan , Ford, Cadillac, Volkswagen Toyota, Lotus nebo Chrysler, takže nejde jen o vědecký test v laboratorních podmínkách. Paradoxem je, že celá tahle „legrace“ se dá pořídit velice levně – za necelých 30 dolarů.
Přitom bezpečné metody existují, jen se za) těžko prosazují, anebo za b) je výrobci aut vytrvale ignorují. Zde se nabízí určitě paralela s virtuálním světem, kde by se většina rizik dala důsledným používáním již vymyšlených postupů/ programů úplně eliminovat, ale v reálu je to běh ne na dlouhou, ale téměř nekonečnou trať.