I když z okolí bývalého závodníka F1 Michaela Schumachera nepřichází zrovna povzbudivé zprávy, rozhodně není mrtev. Jde jen o další podvodnou zprávu, která se šíří na Facebooku, a snahu donutit uživatele na takový „šokující“ příspěvek kliknout.
Pokud na takový nesmyslný příspěvek kliknete, většinou vás to přesměruje na stránky, kde jste nuceni příspěvek sdílet, pokud opravdu chcete slibované video vidět. Je to další klasická ukázka sociálního inženýrství v praxi, se kterým se na Facebooku setkáváme bohužel zcela běžně. A co to přináší tvůrcům? Samozřejmě peníze, čím větší návštěvnost stránek, tím větší zisk.
Obrana proti takovým praktikám je v zásadě jednoduchá. V drtivé většině případů jde o zjevné nesmysly, typu gigantická anakonda sežrala ošetřovatele, takže je stačí ignorovat. Podobné příspěvky je ale nejlepší rovnou smazat, případně si před kliknutím obsah zprávy ověřte z více zdrojů. Dále poučte i své přátele (např. sdílením tohoto článku.), že ne všechny příspěvky jsou to, za co se vydávají.