Ice Bucket Challenge. Tato kampaň v loňském roce plnila seznamy nejpřehrávanějších videí na Youtube. Mohli jsme vidět videa celebrit, politiků, úspěšných manažerů, kteří se chopili výzvy, a polévali své tělo ledovou vodou – nebo vodou s kousky ledu. Bill Gates, Mark Zuckerberg a mnoho dalších. Výzvy se chopil i náš CEO Richard Marko, nebo CTO Palo Luka a Tomáš Kaláb. Výzva oslovila opravdu mnoho lidí. Vše kvůli podpoře výzkumu nemoci ALS (Amyotrophic lateral sclerosis – Amyotrofická laterální skleróza).
Vybralo se úctyhodných 115 milionů amerických dolarů. Pokud vás zajímá, jakým způsobem jsou využívány, nebo se budou využívat získané finanční prostředky, je pro vás k dispozici přehledná infografika.
77 milionů USD (67%) jde a půjde na výzkum nemoci
23 milionů USD (20%) podpora pacientů a komunity
10 milionů USD (9%) půjde na vzdělávání – profesionálů a veřejnosti
Zbylých 5 milionů půjde na získávání dalších finančních prostředků a další výdaje.
Doufejme, že budou všechny vybrané peníze použity jak nejlépe to půjde.
Všechny informace naleznete na stránkách ALS Association, kde si můžete přečíst mnoho dalších informací o této nemoci a o tom, jak se daří při výzkumu léčby a zlepšení kvality života lidí, kteří touto nemocí trpí.