Dříve Instagram umožňoval dvoufaktorové ověřování pouze pomocí SMS zpráv. Textové zprávy jsou nejčastějším řešením při dvoufaktorovém ověřování. Kvůli nejrůznějším hrozbám však SMS zprávy mohou být zranitelné, a proto je vhodné používat bezpečnější typy ověřování. Jednou z možností jsou hardwarové klíče, druhou autentizační aplikace.
Dvoufaktorové ověřování zapnete v nastavení v aplikaci Instagram, více informací se dočtete v oznámení, které společnost publikovala.
Platforma dále nabízí dvě další vylepšení, která pomohou se zabezpečením. Jedno z nich přináší novou sekci „Údaje o účtu“, která bude přidána k instagramovým účtům s velkým dosahem. Díky tomu si uživatelé budou moci ověřit pravost účtů.
Tato sekce ukáže například datum, kdy byl účet založen nebo zemi, ve které se nachází. Dále také změny v názvu účtu a aktivní reklamy, které účet používá k propagaci.
Další vylepšení se týká modrého štítku u ověřených účtů. Nově bude snazší ověření získat, požádat budete moci přímo v aplikaci.
„Modrý odznáček ověření je důležitým způsobem, jak se ujistit, že účet se kterým jste ve spojení, je autentický a reprezentuje veřejně známou osobnost, celebritu nebo značku,“ uvedl Mike Krieger, CTO a spoluzakladatel Instagramu.