Dopravní semafory mají téměř nulové zabezpečení

Taky předpokládáte, že důležité městské systémy jako jsou vodárny, kanalizace nebo semafory na křižovatkách mají velmi dobře vyřešené zabezpečení vůči vnějším útokům. Jak zjistili vědci v Michiganu, zabezpečení světelné signalizace na křižovatkách to zrovna nepotvrzuje.
Tereza Malkusová
Total
0
Sdílení

Pokud jste vášnivými hráči, určitě jste si díky velkému mediálnímu humbuku všimli titulu Watch Dogs.

V zásadě jde o běžnou akci, kde velkou roli hraje také hackování. Od mobilních zařízení osob na ulici po elektrickou síť nebo semaforů na křižovatkách. A právě zabezpečení semaforů testovali vědci z michiganské univerzity. Jaká je realita?

Výsledek bohužel není dvakrát povzbudivý. Systém řízení provozu je primárně navržen s ohledem na funkčnost, což je v pořádku, ale zabezpečení proti vnějšímu útoku je v podstatě nulové.

Komunikace není nijak šifrována, a použité síťové prvky používají pro přístup výrobcem přednastavená jména a hesla.

Ve firemním prostředí by to byla „ajťákova“ noční můra.

Zjednodušeně řečeno jsou semafory v Michiganu velmi jednoduše dostupné a po úspěšném „hacku“, může útočník vzdáleně měnit světelnou signalizaci, klidně i při jízdě autem. Kam by to v extrémním případě vedlo, si dokáže každý domyslet.

schéma fungování semaforu a elektrody

Vědci samozřejmě neudělali jen analýzu zabezpečení, ale součástí zpracované zprávy jsou i doporučení, která omezí neautorizovaný přístup do systému na minimum.

Naštěstí v reálu žádný podobný útok proveden nebyl (možná proto, že existují mnohem jednodušší způsoby, jak přijít lehce k penězům) a katastrofické bouračky či dopravní zácpy zůstávají jen na filmových plátnech.

Novinky z magazínu Dvojklik.cz

Jednou měsíčně vám pošleme to nejbezpečnější čtení. Pohodlně. Do mailu.

Frekvence odesílání 1x měsíčně.
Snadné odhlášení jedním kliknutím.

Další informace o zpracování osobních údajů najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Mohlo by vás zajímat