Úspěšnost phishingových stránek

Podle kvality zpracování phishingových stránek se dá zjistit, jak úspěšná kampaň bude nebo byla. Do srovnání se pustili Google a University of California.
Tereza Malkusová
Total
0
Sdílení

V originálním článku na Welivesecurity.com se můžete dočíst, že i v případě phishingových stránek existuje kvalitativní rozdíl. Nebudeme zabíhat do detailů, ale je zřejmé, že čím kvalitněji provedený phishing, tím více lidí podlehne a údaje zadá.

Ty nejlépe udělané mají úspěšnost získání dat 45%, průměrné stránky 14%, a ty nejhůře provedené jen 3%. Pokud si útočníci dají práci, stránky udělají hodně věrohodně, získají mnohem více dat.

Příkladem byly i dvě poslední kampaně v ČR, které využívaly strachu lidí z pohledávek a exekucí. Dále je dobré zmínit kampaň, při které se zneužívalo jméno České pošty. Stránky v této kampani byly také provedeny velmi dobře, a proto byla i poměrně úspěšná.

stránka české pošty

Existuje řada znaků, podle kterých se dají podvodné stránky poznat. Nebo by se měl člověk minimálně zaměřit na pár věcí: adresa odesílatele, adresní řádek v prohlížeči, nestandardní zobrazení informací, stránka s “divná čeština” atp.

Naše produkty obsahují modul Antiphishing, který dokáže podvodnou stránku či odkaz poznat dle různých charakteristických znaků. Přesto není dobré zběsile klikat, ale naopak dávat pozor, jak se na danou stránku uživatel dostal.

Novinky z magazínu Dvojklik.cz

Jednou měsíčně vám pošleme to nejbezpečnější čtení. Pohodlně. Do mailu.

Frekvence odesílání 1x měsíčně.
Snadné odhlášení jedním kliknutím.

Další informace o zpracování osobních údajů najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů.

Mohlo by vás zajímat