V originálním článku na Welivesecurity.com se můžete dočíst, že i v případě phishingových stránek existuje kvalitativní rozdíl. Nebudeme zabíhat do detailů, ale je zřejmé, že čím kvalitněji provedený phishing, tím více lidí podlehne a údaje zadá.
Ty nejlépe udělané mají úspěšnost získání dat 45%, průměrné stránky 14%, a ty nejhůře provedené jen 3%. Pokud si útočníci dají práci, stránky udělají hodně věrohodně, získají mnohem více dat.
Příkladem byly i dvě poslední kampaně v ČR, které využívaly strachu lidí z pohledávek a exekucí. Dále je dobré zmínit kampaň, při které se zneužívalo jméno České pošty. Stránky v této kampani byly také provedeny velmi dobře, a proto byla i poměrně úspěšná.
Existuje řada znaků, podle kterých se dají podvodné stránky poznat. Nebo by se měl člověk minimálně zaměřit na pár věcí: adresa odesílatele, adresní řádek v prohlížeči, nestandardní zobrazení informací, stránka s “divná čeština” atp.
Naše produkty obsahují modul Antiphishing, který dokáže podvodnou stránku či odkaz poznat dle různých charakteristických znaků. Přesto není dobré zběsile klikat, ale naopak dávat pozor, jak se na danou stránku uživatel dostal.