„Oznámení FCC je ranou pro obhájce soukromí, kteří po výboru požadovali zavedení přísnějších pravidel ochrany soukromí na internetu. Zároveň je výhrou pro mnoho firem v Silicon Valley, jejichž obchodní modely stojí na zpeněžování osobních údajů jejich uživatelů,“ konstatoval americký list The Washington Post.
Funkce Do Not Tracking vznikla jako reakce na stále častější zneužívání informací o chování uživatelů na internetu, kdy provozovatelé jednotlivých internetových stránek sdělovali třetím stranám, jak se daný uživatel choval na jejich webu a co vyhledával. Různé reklamní systémy pak nabízejí uživatelům personalizovanou reklamu zaměřenou právě na obory, služby a produkty, o které se na webu zajímali.
Lidé, kteří nechtějí, aby o nich provozovatelé internetových stránek shromažďovali informace a předávali je třetím stranám, si mohou ve svém prohlížeči aktivovat funkci Do Not Tracking, ne každý provozovatel webu ji však akceptuje.
Právě Facebook nebo Google patří k firmám, které tyto požadavky ze strany uživatelů ignorují, naopak Twitter je respektuje.
Podle Washington Postu je odmítavý postoj FCC dalším krokem v pokračující bitvě o zachování neutrality úřadu, kdy se oponenti petice obávali, aby výbor nesklouzl k regulaci populárních webových stránek a online služeb. „Odmítnutím petice FCC tuto obavu, zdá se, rozptýlil.
Potvrdil tak, že nadále hodlá regulovat pouze poskytovatele připojení k internetu, což je v souladu s pravidly, která vstoupila v platnost letos v létě, a nikoli jednotlivé internetové servery,“ dodal americký list s odvoláním na nejmenovaného seniorního úředníka FCC.
Situace v Evropě je poněkud odlišná
Evropská komise speciálním zákonem donutila provozovatele webů, kteří předávají dál informace o svých uživatelích, umístit na své stránky upozornění, že využívají cookies.