Z nějakého nejasného důvodu jsou tito odborníci rozčílení vždy, když nějaké zařízení opraví. V tomto článku se pokusíme vysvětlit, co děláte špatně.
Je zařízení zapojené? Zkoušeli jste ho restartovat?
Toto budou pravděpodobně první otázky, které vám přivolaný technik položí. Ušetřete ho problémů při vynaloženém úsilí a zkontrolujte předem, zda je zařízení zapojeno a že restart problém nevyřešil.
Mějte při ruce seznam chybových hlášek
Když už vám „ajťák“ slíbí, že přijede, nejspíše se vás zeptá na několik otázek, na které byste měli být připraveni. Například musíte být schopni popsat, co je s vaším zařízením v nepořádku. Také může být užitečné sepsat vše, co jste na zařízení dělali předtím (a potom), než se chybová hláška objevila. Snímek obrazovky také může přijít vhod.
Pokud jste nainstalovali podezřelý soubor, nebo udělali něco špatně, buďte připraveni se přiznat. Pravděpodobně jste to vy, uživatel, kdo problém způsobil.
Vyprávění vám počítač neopraví
Nepokládejte příliš otázek. Přivolaný odborník se snaží opravit nepořádek, který jste napáchali a možná není tak přímočarý, jak se může zdát. Pokud máte na práci něco jiného, bude to prospěšnější, než se mu dívat přes rameno a klást otázky s domněnkami.
Vaše odhady nejsou ku prospěchu
Tím, že se budete snažit odhadovat řešení, ničemu nepomůžete. IT profesionál ví sám nejlépe, jak postupovat, aby chybu odhalil. Odpovídejte na otázky, ale teorie o tom, co by mohlo být špatně a jak to napravit si nechte pro sebe, nebo příště nevolejte o pomoc. Pokud vám dá radu, řiďte se jí.
Trpělivost, trpělivost, trpělivost
„Je to jen maličkost. Mohl by ses na chvíli zastavit a podívat se na to?“
Tuto větu slyší „ajťáci“ velmi často. Bohužel opravit chybu na neznámém stroji se může snadno protáhnout i na půl dne. Buďte trpěliví a nechte je pracovat, jak dlouho budou potřebovat.
Slavte Techies Day
A proč tyto rady píšeme? Protože 3. 10. se po celém světě slavil Techies day, svátek všech „ajťáků“ a „geeků“. Važte si jejich pomoci a řiďte se jejich radami.
Máte k tématu nějakou veselou příhodu? Podělte se s ní s ostatními 🙂